Mám záujem o spoluprácu.

18:51

,,Dobrý deň, kontaktujem Vás v mene klienta našej marketingovej agentúry - spoločnosti, ktorá sa chystá trhu predstaviť úplne nový produkt, konkrétne DOPLNOK STRAVY PRE ZVIERATKÁ. Zaujal nás Váš blog a radi by sme Vás oslovili s ponukou spolupráce. Šlo by o príležitostné písanie blogov o produkte nášho klienta. Jednou z výhod pre Vás by mohol byť fakt, že budete exkluzívne prvý, kto o danom produkte napíše. Váš blog by sme zdieľali na facebookových stránkach klienta, na našej FB page, dokonca by Váš blog pozdieľali aj naši partneri. To všetko Vám môže výrazne zvýšiť čítanosť blogu a aj mesačné návštevy. Odmenou za napísané blogy by bol sampling tohto produktu. Ten by ste od nás dostali ako darček za napísanie blogu. Okrem toho support od značky nášho klienta a od jeho ďalších firiem. O Produkte Vám zatiaľ nemôžem povedať viac. Ale v prípade vážneho záujmu Vám dám všetky potrebné info."
Budem exkluzívne prvá, čo o tomto produkte napíše. Zazdieľajú ma na svojom Facebooku a DOKONCA ma zazdieľajú na Facebooku aj partneri. Výrazne sa mi zvýši čitateľnosť blogu, mesačné návštevy a odmenou pre mňa budú vzorky tohto produktu. O bože! 
Čo po tom, že na mojom blogu, ktorý ich TAK zaujal nemám žiadnu recenziu, pretože recenzie nerobím a vlastne ja ani NEMÁM ŽIADNE ZVIERATKO?

Tak ako každej inej blogerke, aj mne chodia denne ponuky na rôzne spolupráce. A to na produkty od výmyslu sveta. Niektoré zaujímavé, niektoré nezmyselné a potom aj tie skutočné zvláštne. Kedysi ma každý mail, kde v predmete správy stálo ,,Ponuka na spoluprácu" strašne potešil ,,pretože si ma niekto všimol a chce so mnou spolupracovať!". A nie vždy som to úplne chápala. Nikdy som sa totiž neradila medzi tie klasické blogerky, ktoré produkovali krásne fotky beauty produktov, zladených outfitov a nepochopiteľných food stylingov. Však o tom, aká nemožná blogerka som, som pár rokov dozadu napísala CELÝ ČLÁNOK. A popravde sa vôbec nič nezmenilo. Jedine tak to, že tých bodov je dnes ešte o trocha viac.
Postupom času ale tých mailov bolo stále viac a viac a ja som si rokmi blogovania stále viac a viac uvedomovala svoju cenu a cenu svojho času. Dnes som sa dostala do bodu, kedy ma podobné maily síce tešia stále, no spolupráce si vyberám veľmi dôkladne a s väčšinou značiek a firiem spolupracovať odmietam. Dôvodov je niekoľko. 
Bohužiaľ sa mi stále častejšie stáva, že mi príde mail, ktorý ma dokáže skutočne nahnevať. Možno by sa slovo ,,nahnevať" mohlo zdať prehnané, ale vysvetlím, prečo nie je. Tento blog beriem ako taký môj vlastný virtuálny svet, ktorý si tvorím dlhé roky. Sú za tým stovky hodín práce, každý článok šperkujem do absolútnych detailov, rozmýšľam nad každým slovom a vetou, ktorú napíšem. Všetko si po sebe čítam desiatky krát. Nikdy by som nepustila do sveta niečo, o čom by som nebola 100% presvedčená, že je to to najlepšie, čo by som dokázala napísať. Niečo, čo by bolo nezaujímavé, nudné a niečo, čo nájdete aj niekde inde. Jeden článok nepíšem dve až päť hodín, ako som nedávno niekde čítala, že je približný čas tvorby jedného príspevku priemernej blogerky. Článok píšem dni. Niekoľko dní. Podobne je to aj s príspevkami na Instagram. Nafotiť, vybrať fotky, upraviť, napísať popis trvá niekoľko hodín. No a potom mi príde mail, že by niekto chcel, aby som napísala článok o ich produkte a za odmenu mi tento produkt v hodnote pár eur pošle ÚPLNE ZADARMO. Ale čo skutočne znamená to ,,úplne zadarmo"?
Žiaľ stále existujú firmy, ktoré si myslia, že keď blogerovi pošlú produkt ÚPLNE zadarmo, on o tom napíše 3 x na blog, bude ich chváliť do nebies, 15 x mesačne ďakovať na Instagrame, páliť vonné tyčinky v obetných miskách a nohy bozkávať. A čo je naozaj smutné, existujú blogeri, ktorí toto skutočne urobia. Mesačne vyhodia desiatky článkov, v každom recenzia na iný produkt, spropagujú úplne čokoľvek a keď mi potom nejaká firma napíše, že by mi chcela poslať produkty na vyskúšanie a odpromovanie na Instagrame a ja si za to vypýtam peniaze, pretože už sme sa raz zamysleli nad tým, čo v tomto prípade znamená ,,zadarmo", ohradia sa tým, že ,,ALE ONA to urobila zadarmo a DOKONCA napísala aj na blog, nie len na Instagram." A tým sa nechcem nikoho dotknúť, možno len trocha prinútiť k zamysleniu. Ako firiem, ktoré podobné ponuky posielajú do sveta, tak blogerov, ktorí to príjmu. Jeden kilogram prášku na pranie nie je práve najvhodnejšia odmena za prácu blogera. Fakt nie.
Tu sú 4 dôvody, prečo U MŇA (a toto je skutočne môj pohľad, rozhodne nie niečo všeobecné) veci fungujú tak, ako fungujú:

1. Reklama na blogu.
Ten prvý a najdôležitejší dôvod prečo odmietam spolupráce je, že žiadnu reklamu NA BLOGU jednoducho nerobím. Keď so mnou chce firma spolupracovať, jediné miesto, kde to reálne ide, je Instagram. Stále však platí, že o produktoch musím byť 100% presvedčená a firma si musí VÁŽIŤ moju prácu a čas, ktorý jej venujem.
Toto miesto som nikdy nezakladala preto, aby mi niekto posielal produkty zadarmo, prípadne aby som na tom zarábala. Začala som písať, pretože som chcela. Pretože ma to bavilo. Pretože som chcela baviť ľudí. A tá prvotná a najzákladnejšia myšlienka, na ktorej je to tu postavené, ostala dodnes. Vyslovene mi vadia tie blogy, ktoré vznikli s vidinou produktov zadarmo. Mám pocit, že v súčasnej dobe je podobných počinov na svete omnoho viac, než by bolo potrebné. A práve také ,,blogerky" nastavujú cenu na trhu aj tým blogerkám, ktoré to robia skutočne so srdcom a ktorých výsledný produkt vo forme článku alebo príspevku ich stojí neporovnateľne viac energie a času. 

2. Vlastne ani neviem, kto si.
Väčšina mailov začína s tým, že človek/firma, ktorý mi píše môj blog sleduje, veľmi ho zaujíma, má ho rád a v ďalšej vete mi ponúkne niečo, z čoho je absolútne jasné, že môj blog prvý krát otvoril vtedy, keď hľadal mail, aby mi mohol napísať.
Potom sú tu tie ponuky, ktoré putovali okrem mňa ďalším 134 blogerkám. Začínajú oslovením: ,,Milá blogerka", alebo ,,Ahoj, blogerka", a prípadne ,,Ahoj, milujeme Tvoj blog. Páči sa nám Tvoj zdravý životný štýl..." (a to aj v prípade, že si na večeru dáš hamburger z fastfoodu a k filmu čipsy a kolu).
Možno si teraz poviete, že firmy na to nemajú čas, zisťovať si nejaké osobné informácie, záujmy, preferencie. No pozrite sa na to z môjho uhla pohľadu. Oni odo mňa chcú, aby som na svojom osobnom priestore - na svojom blogu, alebo Instagrame, na mieste, ktoré má obrovský dosah a vplyv na ľudí, promovala ich produkt, aby som o ňom povedala ďalej ľuďom, ktorí mi veria. A nie je ich málo. Tak nech si na tom kur*a dajú záležať!

3. Recenzie
Ďalšou kategóriou sú tie ponuky, kde mi firma píše, že mi niečo pošle, či už za odmenu alebo produkt a odo mňa chce recenziu. Recenziu na blog. A tu je dôležité si uvedomiť, O ČOM PÍŠEM. Na tomto mieste by ste nenašli jedinú recenziu. Prečo nepíšem recenzie? Pretože takých blogov je milión. A ak je niečo, čo je pre mňa pri blogovaní skutočne dôležité je to to, aby som sa nikdy do tejto obrovskej množiny rovnakých blogov nedostala. Recenziu Vám urobí takmer každá blogerka. A ako tak v poslednej dobe sledujem dianie na česko-slovenskej blogerskej scéne, je úplne jedno, či chcete zrecenzovať osviežovač vzduchu, zubnú kefku, detské plienky alebo prací prostriedok. Presne k takýmto blogerkám si ľudia po recenzie chodia. Aj keď niekedy je celkom otázne, či to niekto číta a či tomu VERÍ. Nechcem sa nikoho dotknúť, ale nedávno som čítala v Instastories jednej blogerky príspevok, kde svojim čitateľom oznamovala, že DNES vydala 3 ČLÁNKY. A je na uvážení každom z nás, ako veľmi uveriteľné to je.
Ku mne na blog ľudia chodia, pretože sa chcú zabaviť. Zasmiať. Zlepšiť deň. Náladu. To je môj cieľ. Nič menej, nič viac. A bodka. 
Ak by ste mi chceli poslať na zrecenzovanie čokoľvek, ja Vám o tom článok nenapíšem. A je úplne jedno, koľko peňazí mi za to ponúknete. Hovorí sa, že každý má svoju cenu a pre mňa je cena tohto miesta nevyčísliteľná. A keď niečo budujete roky, veľmi si dopredu zvážite, pod čo sa podpíšete a akému produktu ,,dáte svoju tvár". Som ochotná na blogu spomenúť značky alebo firmy vrámci môjho vlastného obsahu, no podľa vlastného uváženia a keď tu niekedy niečo také uvidíte, môžete si byť 100% istý, že za tú vec by som dala ruku do ohňa. A že si to nikto nezaplatil.

4. Ale to nevadí...
,,Nevadí, že náš produkt nepoužívate.."
,,Nevadí, že nemáte deti/zvieratko..."
,,Nevadí, že by ste o tom nedokázali napísať článok, my Vám ho pošleme..."
,,Nevadí, že recenzie nerobíte..."
,,Nevadí, že ste to doteraz nerobili..."
,,My Vám produkt síce nepošleme, ale to NEVADÍ, aj tak môžete napísať recenziu..."

Ako fakt?!
V-A-D-Í !

Aby som ale nebola len taká negatívna, spomeniem Vám jednu z veľmi pozitívnych skúseností. Neraz som o tom písala a každý, kto ma sleduje pozornejšie vie, že čo sa kozmetiky týka, som v tom tak trocha debil. Používam len pár vecí, ktoré mám overené a keď mi nejaká firma poslala niečo na vyskúšanie, často krát som ani netušila, kam si to mám natrieť. Raz mi ale jedna kozmetická firma poslala zopár ich produktov aj s NÁVODOM. Obrázok tváre a tam číselká a šípky, čo kde patrí. K tomu list v ktorom písali, že chápu, že som trocha netypická blogerka a preto trocha špeciálny prístup. Klobúk dole. Získali si ma takým spôsobom, že po vypotrebovaní som si ich produkty kúpila znova. A občas ich u mňa na Instagrame niekde môžete zahliadnuť. Vidíte, že to ide a nie je to ani také ťažké.
No ale potom sú tie tie firmy, ktoré to nie úplne zvládli. Toto sú tie najnezmyselnejšie spolupráce, aké som za moju blogerskú kariéru dostala a celkom mi utkveli v pamäti. Špeciálne som všetky tie maily našla, aby som si znova pripomenula, či sa mi to náhodou len neprisnilo. Žiaľ, nie. Názvy značiek neuvádzam, nech si zbytočne nerobím nepriateľov. 

1. Až k oltáru!
 ,,Špecializujeme sa na zásnubné prstene a obrúčky. Kampaň by mala pritiahnuť pozornosť k obchodu za dostupné financie, pretože diamant je už dnes pre každého. Spolupráca je možná tiež vo forme barteru. Môžeme sa dohodnúť na dlhodobejšej spolupráci, ktorá bude smerovať až k Vášmu svadobnému dňu."
Keď mi prišiel ten mail, prečítala som si ho niekoľkokrát. Ktovie, či by mi k tej obrúčke poslali aj chlapa. To by mohol byť celkom fajn sociálny experiment. Toľká škoda, že som to odmietla.  

2. Eko sáčky na KAKAČKY.
Áno, presne. Sáčky na hovienka od psíkov. EKO! To, že psíka nemám, nikdy som nemala a ani neplánovala mať, som už spomínala. A každý kto na tento blog čo i len raz zavítal vie, že je zázrak, že som vôbec udržala na žive seba a nie to ešte niekoho navyše.

3. PONUKA, KTORÁ SA NEODMIETA!
,,Ponúkame Vám sponzoring vo forme suplementov v hodnote 1500 Kč a 5% zľavu pre Vašich fanúšikov. Požadujeme:
- minimálne 3500 followers na Instagrame,
- 10 x pridať príspevok (instastories napočítame), ktoré budú lákať ľudí k návšteve našej stránky a nákupe v e-shope alebo kamennej predajni. Na fotke požadujeme kladnú recenziu produktu a označenie obchodu.
- pridanie odkazu na naše stránky v odkaze vo Vašom profile.
Ak Vám príde, že toto je celkom vrchol, táto dokonalá ponuka pokračovala podmienkou. Na to, aby so mnou vôbec nadviazali spoluprácu, musím vyhrať v ich súťaži! Na svoj profil pridám fotku s fitness tématikou, ktorú si umiestnia tiež oni na svoj profil a mojou úlohou je získať si pozornosť ľudí. TOP 5 fotiek, ktoré v časovom intervale jedného mesiaca získa najväčší počet lajkov súťaž vyhráva a majitelia sa stávajú prešťastnými výhercami tejto neopakovateľnej ponuky spolupráce.
Len pre predstavu, za produkty v tejto hodnote som ochotná firmu spomenúť v Instastories po prevzatí balíčka a možno ešte v prípade, že budem s produktmi spokojná. A bodka.  

4. PRED a PO
Jedna z najabsurdnejších ponúk, aká sa istú dobu celkom riešila na internete bola ponuka do firmy, ktorá predáva prípravky na chudnutie. Písali slečnám, ktoré boli štíhle a zaoberali sa zdravým životným štýlom. Firma ponúkala honorovanú spoluprácu, vrámci ktorej úlohou blogerky nebolo testovať tabletky, ale pribrať. Áno, dobre čítate. Pribrať. Odfotiť svoju krásnu vyšportovanú štíhlu postavu a pribrať. Toľko, koľko zvládnete. A za každý +1 kilogram dostanete konkrétnu sumu. Baby, ktoré mu o ponuke písali spomínali okolo 1000 českých korún. Na konci tohto procesu sa odfotíte znova a máte fotku ,,PRED" nasadením tejto kúry. Fotka, ktorú ste urobili pred pribratím, bude Vaša fotka ,,PO". Na pogrcanie.

5. ,,Pošleme Vám celý text a ten zverejníte"
Alebo prípadne mi chceli poslať aj produkt, aby som sa s ním mohla odfotiť a aby to bolo pre mojich čitateľov viac uveriteľné. Odmenou pre mňa bude tá česť, že som o nich MOHLA napísať. 
Špeciálna kategória sú ešte tie firmy, ktoré chcú pred zverejnením poslať text na schválenie a naspäť Vám pošlú niečo úplne iné. Nedávno mi kamarátka blogerka, ktorá má stotisícové zásahy povedala, že robila reklamu na jeden produkt. Firma vyžadovala článok pred zverejnením poslať na schválenie. Naspäť jej poslala niečo, čo sa k podobnému textu ani nepribližovalo. Zverejnila to. Ide predsa o prachy, všakže. 

6. Recenzia bez produktu?
,,Dobrý den, Nikol, líbí se mi Váš blog, rád bych na něm publikoval článek pro našeho klienta provozujícího eshopy s módou. Měla byste zájem o honorovanou spolupráci? Dopředu říkám, že nejsem schopný zajistit produkty na testování, klient tomu bohužel není nakloněn. Rád bych jeden článek vydal ještě teď v červnu, proto prosím o rychlou reakci. Je pro Vás tato nabídka zajímavá?
Prišiel mi mail, ktorý som si musela znova prečítať niekoľkokrát, pretože mi najprv nebolo úplne jasné, čo odo mňa vlastne chcú. Klient nie je naklonený tomu, aby mi poslali produkty na testovanie, no napriek tomu chcú, aby som o nich napísala článok? Pár dní na to som u pár blogeriek, ktoré som sledovala na Instagrame videla práve odkaz na článok, kde do nebies chválili tie úžasné handy od nemenovaných (v maile vyššie (tu ne)uvedených) značek. UNFOLLOW!

7. #coffeelover
 Napísala mi firma, ktorá sa venuje predaju kávy. Potešila som sa, kávu milujem. V maily stálo neosobné oslovenie: ,,Ahoj, blogerka." z čoho bolo jasné, že absolútne netušia, komu píšu. Navrhli mi, že napíšem 2 články na blog o ich výberovej káve a oni mi ako ODMENU ,,S RADOSŤOU" pošlú ÚPLNE ZADARMO 1 balenie kávy. Na ich stránky som si klikla v nádeji, že za dva články na blog mi musia ponúkať aspoň Black Ivory Coffee zo slonieho trusu, no cena tejto kávy bola 300 korún českých za balenie. To ste si asi vypočítali, na akú sumu ohodnotili jeden článok.  

8. ,,Pre tých najmenších"
Prišla mi ponuka od istej spoločnosti, ktorá sa špecializuje na detské oblečenie, plienky a výživu pre kojencov. Napísali mi, že mi pošlú nejaké produkty a ja o tom napíšem článok. Odpísala som im, že dieťa nemám a plienky zatiaľ nepotrebujem. Odpísali, že nevadí. Však stačí, že moje čitateľky majú.

9. ,,Komplexne vyriešime všetky potreby pre Vašu ZÁHRADU."
,,Milá Nikoleta, veľmi nás zaujal Váš blog. Páči sa nám Váš štýl písania a témy, ktorým sa venujete. Pre nášho klienta, ktorý sa venuje ZÁHRADKÁRSTVU hľadáme blogerku, ktorá by 2 x mesačne prispievala na svoj blog a články by sme ďalej prezdieľavali na sociálnych sieťach klienta. Témou blogou by boli OKRASNÉ ZÁHRADY vrátane ICH ZÁVLAHY A ÚDRŽBY...."
Odpísala som, že mi skapal aj kaktus a lepšie si vybrať nemohli. Už neodpísali. Škoda, o takýto obsah som Vás mojou nerozvážnosťou ukrátila.

10. ,,Pozývame Vás do našej novootvorenej STEAK reštaurácie."
Mail, ktorý by asi potešil nejednu blogerku. Ale asi len v prípade, že nie je vegetariánka. Zo zaujímavosti som si pozrela MENU, pretože niektoré reštaurácie, ktoré sa špecializujú na mäso majú v ponuke aj mnoho vegetariánsky možností.  Táto reštaurácia však bola výnimkou a v celom MENU sa nenachádzala ani jediná vegetariánska možnosť. Ale vlastne áno. Hranolky bez steaku.


reklama na blogu

spoupráca s blogerkou
influencer blog

influencer spolupráca

Fotila Maťka z https://www.martinacimer.com :)

A teraz si asi otvorím fľašu vína, pretože mi napísanie týchto riadkov mierne zvýšilo tlak. A ešte jedna fľaša na tie narodeniny. Pretože viete čo??? Pred pár dňami sme oslávili PIATE NARODENINKY!! 
Celých 5 šialených rokov na tomto mieste! 
Keď som povedala kamarátovi, že môj blog oslavuje 5. narodeniny a o rok už pôjde do školy odpovedal:
,,No to je super, aspoň sa konečne naučí písať..."
Tak snáď :)

Majte sa najkrajšie, ako viete.
Vaša








You Might Also Like

7 komentárov

Vypočuj si PODCAST