10 dôvodov, prečo budeš milovať CROSSFIT!

17:37

Niekedy pred viac ako dvoma rokmi mi jedna kamarátka odporučila CROSSFIT. Nevedela som, čo to poriadne je, ale to som ani nepotrebovala. Povedala, že pomocou tohto zázračného športu schudla veľmi veľa kíl a ja som viac počuť nepotrebovala. Našla som si na nete niečo viac o tom, čo to vlastne je a vybrala som sa na prvý tréning. Úplne jasne si naň pamätám. Prišla som asi o hodinu skôr aby som si omrkla priestory, ľudí a tak, ale kedže to bol prvý tréning dňa a gym bol zamknutý, omrkla som si jedine steny chodby a vrátnika, ktorý na mňa čudne pozeral a asi sa čudoval, prečo tam tak dlho sedím. Úplne si spomínam na ten pocit, aký som vtedy mala. Zvládnem to? Však na telesnej som odmietala cvičiť celé štúdium. Bežať vydržím asi 15 sekúnd, cez švihadlo som neskákala asi nikdy, nedokážem poriadny drep, o kliku ani nehovorím, neviem čo je mŕtvy ťah a angličák som skúšala len raz a skoro som si pri tom zlomila nos o zem. Najväčší drevák drevený!
Nie že by som nechodila do fitka, to áno, ale všetky tie stacionárne izolované stroje Vás nikdy nič poriadne nenaučia. Čo z toho, že niekto dáva na LEGPRESS 200 kg, keď nedokáže urobiť ani jeden drep na jednej nohe len s vlastnou váhou?
Pamätám si tiež na to, keď mi tréner (zdravím, Erik :)) vysvetľoval, ako urobím angličák a ako som to skúšala a po dvoch som mala pocit, že umieram. Navyše som cvičila v bežnej podprsenke a nie športovej a po každom pohybe som musela všetko naprávať. Ono to vo fitku na tie stroje, kde si skoro stále v rovnakej polohe ani športovú nepotrebuješ. Po každej sérii angličákov nasledovali behy vonka a to bola druhá vec, ktorú som nedokázala. Bežala som 15 sekúnd a skoro som vypľula dušu. Po druhom kole som sa po zemi skoro plazila a každý človek ktorý ma vtedy videl sa asi len prežehnával a dúfal, že si tento chybný krok zúčastniť sa crossfit tréningu nabudúce rozmyslím a už sa tam nikdy neukážem. Ale viete čo? Ešte v ten deň som si kúpila permanentku na neobmedzené vstupy na celý mesiac aby mi ani nenapadlo rozmyslieť si to. Už vtedy som trocha tušila, že ma čakajú ťažké dni ale netušila som, že oveľa ťažšie a tvrdšie ako som si myslela. Keď som prvý krát chytila do ruky činku ,mala som pocit, že ma to asi zabije a nad hlavu to v živote nedám. Tobôž nie s nejakým závažím, ktoré som nevládala ani zdvihnúť a keď som ich chcela presunúť, kotúľala som ich po zemi. Veľká zábava boli box jumpy, na tú bedňu som ledva vyliezla a to ešte s pomocou iných, nie to vyskočila. A na treťom tréningu prišlo niečo nepredstaviteľné. Stojky. Vec, ktorá bola pre mňa nepredstaviteľná ešte najbližší rok. Nedokázala som si ani len predstaviť, že ja drevo drevené, ktoré aj pri chôdzi zakopáva jednou nohou o druhú urobí niekedy stojku. 
Crossfit som dlho brala len ako prostriedok k cieľu. Prinášalo to želané ovocie a bola som ochotná to podstupovať každý deň aj keď som neraz po tréningu plakala, alebo mi bolo tak zle, že som ledva došla domov. Chudla som fakt rýchlo, krásne sa mi tvarovala postava a to bolo presne to, čo som chcela. Neviem ako dlho mi trvalo, kým som v crossfite našla fakt záľúbu. Ale keď som sa sťahovala do Prahy REDROYAL CROSSFIT bolo miesto, o ktorom som bola presvedčená, že mi bude chýbať najviac. Hlavne tí ľudia. Z ktorých som vždy cítila obrovskú podporu a spolupatričnosť.
A aj chýbalo, kým som podobné nenašla aj v Prahe. Síce názov MEAT FACTORY CROSSFIT je trocha proti môjmu presvedčeniu a na obrázok na stene s polomŕtvym zvieraťom sa nepozerám, je to to správne miesto, kde sa každý deň vraciam naozaj rada. 

Tu je 10 dôvodov, prečo si musí crossfit zamilovať fakt každý.

1.  NAPLÁNOVANÉ TRÉNINGY - vo fitku sa mi často stávalo, že som nevedela, čo práve dnes cvičiť. Musela som si pamätať, kedy som naposledy cvičila nohy alebo chrbát a kedy čo budem cvičiť znova. Cvičila som stále tie isté cviky dokola, bála som sa veľkých váh a tiež toho, či tie cviky vôbec robím dobre. Na crossfite ma každý deň čaká úplne nový tréning a žiaden sa nikdy neopakuje.  Nemusím rozmýšľať nad tým, čo budem cvičiť, ani akú váhu si naložím. Kombinácie cvikov sú to niekedy zaujímavé, ale moja fakt obľúbená sú angličáky s wallballmi a box jumpmi. Na druhý deň umieram v bolestiach v posteli. 

2. TRÉNERI - najdôležitejší človek na tréningoch, ktorý dokáže strašne motivovať a vyhecovať. Veľa krát keď som si myslela, že už ďalšie opakovanie určite nezvládnem, bol práve tréner ten, kto ma donútil overiť fakt, že som oveľa silnejšia ako si myslím. Všetci moji crossfit tréneri ma naučili strašne veľa a som im neskutočne vďačná, za všetko čo dnes viem a hlavne za trpezlivosť. So mnou jej treba veľkú dávku. Po tom ako som prekonala úraz ramena mi tréning vždy prispôsobia a cviky náročné na rameno nerobím. A čo je dôležité - keď sa mi niečo podarí, povedia mi to ! A nič nie je lepšie ako keď ma tréner pochváli. A oni fakt chvália. Ale aj kričia. a na mňa celkom dosť. Nie je sa čo čudovať. A ako bonus ešte aj úžasne vyzerajú!

3. ZLEPŠENIE NÁLADY O 100%. Sú dni, kedy nemám chuť na nič. Ledva sa dotrepem na tréning a ešte v šatni rozmýšľam, či fakt idem. Neraz som v autobuse rozmýšľala, či dnes mám energiu a chuť, či to zvládnem a chcela som vystúpiť. Ale nech mám akokoľvek ťažký deň, nech som akokoľvek smutná alebo nahnevaná, domov však vždy odchádzam s úsmevom na perách a naozaj šťastná. Odvtedy ako som si toto uvedomila, si na ten ,,pocit po tréningu" spomeniem vždy, keď mám náladu pod psa.

4. BOLESŤ A MOZOLE- neraz som písala o tom, že bolesť na druhý deň po cvičení skutočne milujem. Vždy ráno v posteli objavujem nové a nové svaly, ktoré mám a ktoré dokážu bolieť. A vždy sa cítim super, lebo bolesť je znakom toho, že som niečo robila. A to tiež mozole. Často vypadám, že po večeroch kopem kanály. 

5. KAMARÁTI - crossfit je o komunite ľudí, ktorí sú v tom so mnou vedia čo prežívam a vždy sa na nich môžem spoľahnúť. Nikdy nedovolia aby som si ublížila, alebo nedokončila sériu. Pomáhajú mi keď mám pocit, že už naozaj ďalej nemôžem. Povzbudzujú, fandia, pochvália. A to hneď od úplného začiatku, keď som prišla ako úplne neznámy človek a nikto nevedel ani moje meno.  

6. PREKONÁVANIE SAMÉHO SEBA - a to úplne každým tréningom. Každým ďalším dňom mám pocit, že toho dokážem viac, som silnejšia a viac vydržím. Keď sa teraz pozerám spätne na to, čo som ešte nedávno nevedela a čo už dnes dokážem, som naozaj šťastná. A ľudia ktorí ma poznali predtým by tomu fakt neverili. (znova pozdravujem Erika :)) Veď aj mne sa to ťažko verí.

7. POCIT PO TRÉNINGU - práve ten, keď ležím na zemi, som celá mokrá a vibruje mi celé telo. Ten je úplne najlepší zo všetkého. Alebo keď ešte hodinu sedím v šatni a prezliekam sa spoločne s dievčatami, ktoré skončili tréning hodinu po mne. 

8. SKRYTÁ IDENTITA - na tréningoch sú si všetci rovní. Je jedno či si v skutočnom živote lekár, právnik alebo predavačka. Tu je to každému jedno. Tu si niekto, kto na sebe maká a snaží sa prekonať samého seba. Keď som začala chodiť na crossfit všetci si mysleli, že som z pomocnej školy a nedokončila som asi ani základku. Niekedy je fajn sa tváriť blbo, ľudia potom nemajú vysoké nároky a očakávania. Smutné ale je, že často - krát to nebolo schválne. Zato mi ale tréneri vždy všetko vysvetlili znova, niekoľkokrát, inými slovami. A neviem prečo to píšem v minulom čase, nič sa nezmenilo. Stále nerozoznávam napríklad ľavú a pravú a pri niektorých cvikoch neviem skoordinovať ruky a nohy ani po mnohonásobnom vysvetlení a usmernení.

9. ČÍM VIAC, TÝM LEPŠIE - asi to bude znieť paradoxne, ale ja mám najradšej práve tie drsné tréningy, kde toho treba urobiť veľa alebo samotný WOD trvá dlho. Práve po takých mám vždy najlepší pocit. Keď sa už nevládzem zdvihnúť zo zeme a ďalších 15 minút cvičenia predomnou. (Dúfam, že toto nikto nevezme ako návod). Keď v pohode po cvičení odkráčam do šatne, nemám zo seba úplne dobrý pocit. 

10. ÚPRAVA VÁHY - a v neposlednom rade to najdôležitejšie, prečo som sa ja pre crossfit rozhodla. Už po niekoľkých tréningoch som na sebe videla zmeny a úbytky váhy boli fakt vysoké. Samozrejme že to nie je jediný faktor a veľmi dôležitá je strava. Ale keď si dáš pred tréningom Oreo Milku, budeš mať viac energie.

Presvedčila som Ťa? Tak príď do komunity ľudí, kde Ťa nikdy nenechajú v štichu. Kde Ťa naučia prekonávať samého seba. Posúvať svoje hranice až tam, kde teraz ani nedovidíš. A uvidíš, že si to zamiluješ rovnako ako ja a milión ďalších ľudí :)
A koniec koncov, kde inde vás donútia behať s traktorovou pneumatikou nad hlavou po ulici medzi ľuďmi, autami a električkami a to aj v prípade, že bez lodičiek a tip - top looku normálne na ulicu nevyjdete?  










Už zajtra ráno končí hlasovanie v Súťaži BLOGER ROKA, ktoré je tento rok neskutočne tesné. Ak máte radi môj blog, radi čítate čo napíšem a radi sa sem vraciate, budem nesmierne rada, ak mi dáte v súťaži svoj hlas. Hlasovať môžete NA TOMTO MIESTE!
Z celého srdca Vám ďakujem.

S láskou
Vaša

You Might Also Like

3 komentárov

  1. skvelo napísaný článok, tým začiatkom si ma pobavila, lebo presne viem, o čom hovoríš :D cvičenie inak naozaj dvíha náladu, s tým musím len a len súhlasiť :)

    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  2. veľmi si ma motivovala ! :) dúfam, že nájdem niečo takéto aj v KE
    ako dlho tam chodíš a aké boli tvoje výsledky na váhe (ak to nie je tajné) ?:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, Niki :)

      Som rada, určite to vyskúšaj, v KE je crossfit tiež. Ale pozor na kruhové tréningy, niekde tomu hovoria crossfit ale nie je. Napríklad crossfitkosice.com je licencovaný gym :)
      Nie je to tajné, pripravujem taký rozsiahlejší článok aj o tom, o celom mojom priebehu chudnutia, ľudí to zaujíma. Začala som na cf chodiť ored dvoma rokmi v októbri a v decembri som sa zranila tak som mala pauzu. A potom pauza kvôli škole, diplomovke, štátniciam (výhovorky :)). Znova som začala v októbri 2015, tu v Prahe a za 3 mesiace som schudla 23 kg :)

      Odstrániť

FACEBOOKUJEM