Čo sa (pravdepodobne) stane, ak začneš s Crossfitom

16:26

1. Pravdepodobne si jeden z tých ľudí, ktorí o crossfite počuli len samé zlé veci. Nezdravé, nebezpečné, úrazy. 

2. Donútili Ťa vyskúšať to. S pochybnosťami obrovskými ako Burdž Chalífa prichádzaš na prvý tréning. Vo fitku cvičíš už roky, každý stroj ovládaš dokonale, na leg press dávaš 200 kíl, na tomto mieste Ťa nemôže vôbec nič prekvapiť. 

3. Po 5 minútovej rozcvičke lapáš po dychu a preklínaš moment, kedy si do tejto čiernej diery vstúpil. Netušíš, že je to to najľahšie, čo Ťa dnes čaká.  Máš pocit, že sa začalo odpočítavanie posledných minút Tvojho života

4. Všímaš si na stene veľkú bielu tabuľu a tam milión slov a skratiek, ktoré si v živote nevidel. A k tomu mená, veľa mien. A čísla. Nechceš vedieť, čo to znamená a dúfaš, že Tvoje meno nikto chcieť nebude a po zostávajúcich 55 minútach pekla zmizneš a na tomto mieste si už na Teba nikdy nikto nespomenie. Čo to ako je OHS, T2B alebo C&J?? Nie len že sú tu všetci čudní, ešte sa tu bavia aj v nejakých šifrách. 

5. Silová časť. Výborne. Máš pocit, že Ťa čaká konečne niečo, kde sa budeš cítiť ako ryba vo vode. SNATCHE? Čo to je?! Má to preklad? Vygooglim. Och, na crossfite nemôžem mať telefón? 

6. Celých 20 minút stojí pri Tebe tréner a vysvetľuje. Prvý krát. Druhý krát. Tretí krát. Ešte inak. Skúsi anglicky. Rusky. Rozdelí jeden pohyb na tri čiastkové. To by mohlo pomôcť. Nepomohlo. Nič. Absolútne netušíš ako sa máš naraz sústrediť na 6 vecí. 

7. Prichádza najintenzínejšia časť. 15 minútový workout? 15 minút? Ako nič. Po dvoch minútach ležíš na zemi a z angličáku sa nedokážeš postaviť. Pľúce rezignovali, srdce bije asi tak 6x rýchlejšie. Je toto zdravé? Nemôžem umrieť?

8. Gong oznamujúci koniec nekonečných 15 minút je nebeský zvuk pre Tvoje uši. Ležíš na zemi ešte 20 minút a všetci Ťa musia prekračovať.

9. Tréner Ti hrdo ťapne po ramene a odkotúľa Tvoju činku bokom, aby mohol začať ďalší tréning a neprekážal si tam.

10. Domov sa plazíš. Na druhé poschodie sa necháš odviesť výťahom.

11. Budíš sa doma vo svojej posteli a bolia Ťa aj tie svaly, o ktorých si nemal tušenie, že vôbec existujú. Čo to preboha je? Cvičíš však už aspoň 10 rokov!!

12. Si presvedčený, že na to miesto Ťa už v živote nikto nedostane.

13. Večer si nastúpený pri bare a kupuješ mesačnú neobmedzenú permanentku.

14. Začínaš chápať, že robiť v posilovni drepy, zhyby a kliky je vec jedna. Ale robiť drepy zhyby a kliky v AMRAPe je vec druhá.

15. Stáva sa s Teba jeden z najlepších matematikov sveta. Počítaš, pamätáš si zložité algoritmy a tréningové schémy, prepočítavaš, odpočítavaš, rozdeľuješ do lepšie prijateľných úsekov, tak aby si sa mohol nadýchnuť vždy v rovnakom čase a medzitým neumrel.

16. Vnútorné monológy ktoré so sebou počas WODiek vedieš  sú viac než motivujúce. ,, Poď tlstá riť, už len 98, 97,......80..... umieram, už ďalej nemôžem. MUSÍŠ! 75, 74, ......65. Koniec, nedokážem to. Fakt, tak si tu lež a vyzeraj takto nechutne do konca života. 64, 63, 62,.....58. Nikdy Ťa nikto nebude chcieť. 57, 56, 55, 54. KONIEC. Áno to máš pravdu, je koniec. Umrieš sám a opustený. 53, 52, 51,......40. 

17. Vysvetlili ti rozdiel medzi AMRAP a EMOM. Nepochopíš to a najbližší AMRAP tréning urobíš jedno kolo 4 cvikov a spokojne sedíš na zemi, kým všetci ostatní makajú ako o dušu. Si prvý? Je to neuveriteľné. Cítiš sa tak úžasne. Ale len do okamihu, kým Ti niekto príde vysvetliť, že AMRAP znamená, že tie kolá budeš robiť stále dokola, až kým neskončí čas. Odvtedy si ten rozdiel pamätáš.

18. Stále sa pozeráš okolo na tých namakaných ľudí. Budem takto vyzerať tiež? 

19. Nenápadne prosíš spolucvičiaceho, nech Ťa s tou obrovskou činkou nad hlavou odfotí.

20. Pravdepodobne si založíš instagram, ak ho ešte nemáš.

21. Ak instagram máš, v priebehu pár dní konvertuje na crossfit instagram.

22. Začnú Ťa sledovať instaprofily ako ,,crossfit_weightlifting", ,,_crossfitlovers_", ,,wod365" alebo ,,amazinglifters". Cítiš sa ako pán sveta.  

23. Po pár dňoch Ti už nesedí žiadne oblečenie. 

24. Kupuješ si tie najštýlovejšie kúsky na cvičenie a ladíš každý kúsok oblečenia. Musíš vyzerať úžasne.

25. Nano 5 alebo 6? Počkať, už sú sedmičky? Každopádne chceš tie najžiarivejšie.

26. Dva dni googliš a hľadáš dokonalé švihadlo. Potrebuješ to najlepšie. A najdrahšie samozrejme. 

27. Na tréningy sa prihlásiš týždeň dopredu, aby Ti náhodou niekto nevyfúkol miesto. 

28. Vedľa Teba sa postaví žienka, ktorú silnejší vietor musí odfúknúť. Konečne máš pocit, že nebudeš najhorší. A potom to jemné stvorenie zdvihne nad hlavu dvojnásobok toho, čo Ty ledva kotúľaš po zemi. Nerozumieš tej abnormalite vo fungovaní fyzikálnych zákonov.

29. Vyzeráš ako obeť domáceho násilia. Vôbec nechápeš, prečo kolegovia neveria, že modriny na predlaktiach máš z kettlbelu. V práci sa o Tebe začína šepkať, že Ťa uchvátil film 50 odtieňov šedej, doma máš vlastnú ,,herňu" a nechávaš sa priväzovať putami k posteli.

30. Ďalší deň prichádzaš do práce s krvavými šrámami po celých rukách. Je zbytočné vysvetľovať, že si sa učil doubleundre. V herni máš URČITE zbierku bičov. 

31. Tvoj najobľúbenejší obchod je Reebok. Majú celé jedno CROSSFIT oddelenie. 

32. Len 6 minútový workout? Je Ti tak smutno!

33. Miluješ angličáky. A čím viac, tým lepšie. Stále pri nich umieraš, ale miluješ ten pocit. 

34. S bolesťou sa začínaš kamarátiť.

35. Fakt môžem ísť na tréning až po 8 hodinách v práci?

35. Zhasla sa väčšina svetiel a tréner začal okolo Teba vysávať. No počkate, ešte tu mám nejakú prácu!

36. V reálnom živote a v práci zrazu žiaden problém nie je neriešiteľný. Kto dokáže dať Karen pod 8 minút zvládne akúkoľvek prezentáciu pred stovkou ľudí.

37. Piatkové večerné párty sú minulosťou. Cvičí sa samozrejme aj v sobotu.   

38. Nepotrebuješ chlapa (ženu), máš crossfit. A aj tak by si vlastne nemal čas. 

39. Nevieš sa dočkať wallballov. Miluješ ten pocit, keď medicinbal letí hore. 

40. Dnes nacvičujeme stojky a kliky v stojke? Bože to bude najlepší deň tohto týždňa.

41. Behať po ulici s obrovskou pneumatikou nad hlavou je síce neuveriteľne ťažké, no nepríde Ti to ani trocha divné. 

42. Namakaný chlap/žena Ťa už absolútne nerozhodí. 

43. Z crossfitu sa stala závislosť, miluješ ten vzrušený pocit predtým, miluješ tých ľudí ktorí Ťa neskutočne podporujú a dodávajú silu, miluješ ten pocit, keď sa nevieš nadýchnuť ale vieš že musíš urobiť ešte jedno opakovanie a absolútne najviac miluješ to, keď skončí čas a Ty padneš na zem a 10 minút sa ešte poriadne nedokážeš nadýchnuť. Miluješ tie modriny z činky, mozole z hrazdy, krvavé šrámy zo švihadla.  

44. Čo to je OPEN? Robí sa tam crossfit? TO CHCEM!

45. Lámeš kamarátku. Nech to vyskúša. Nevyzerá nadšene, asi to robí len preto, aby Ťa už nemusela počúvať.

46. Pri rozcvičke umiera a hádže Tvojim smerom nenávistné pohľady. V duchu sa smeješ. 

47. Na druhý deň Ti píše správy o tom, ako Ťa nenávidí a že má pocit, že umiera. 

48. Na ďalší deň si kupuje permanentku na neobmedzené vstupy.






Majte sa krásne
Vaša


You Might Also Like

6 komentárov

  1. Po tomto článku to mám chuť vyskúšať :)
    Ardnaxela

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To absolútne odporúčam. Nikdy to nebudeš ľutovať :))

      Odstrániť
  2. Po tomto článku to mám chuť vyskúšať :)
    Ardnaxela

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pred crossfitom mam strasny respekt a zatial som sa nikdy nedokopala k nemu. Vyhovuje mi moj posilkovy styl a obcasne behanie. Uvidime, ci raz naberiem odvahu a skusim to :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Na crossfitu jsem byla jednou v životě a to byl lehký crossfit jen tak s kamarádem, který mě oťukával :-D Ale jak říkáš..už rozcvička byl mazec :D Každopádně jsem ten typ, co dřepuje a hrozně dře ve fitku - jsem trojbojař a je to taky láska na celý život. Každý má holt něco jiného :-)
    Jinak nepochybně máš můj obdiv. Nejen že je to suprově a vtipně napsaný článek, ale i za to, jak dřeš! Jen tak dál:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Miluji crossfit a s každým bodem souhlasím! :D Všichni si zase pro změnu mysli, ze mam na krku cucfleky od kluka a ja mam obite klíční kosti a ramena z osy :D

    OdpovedaťOdstrániť

FACEBOOKUJEM