#FollowMe alebo ako (NE)uspieť na Instagrame

19:46


Instagram je zvláštny svet. Všetko tam funguje tak trocha inak, ako v tom svete naozajstnom. Okrem toho, že je na ňom všetko úplne dokonalé, čo všetci vieme, vyskytuje sa tu tiež pár veľmi podivných typov (nielen) žien, ktoré sa podľa rovnakých znakov, ktoré vykazujú a rôznych spôsobov sebaprezentácie, spôsobu prejavu a pokusov o získanie online uznania vo forme sledovateľov a srdiečok, dajú zaradiť do niekoľkých skupín.



Nechce sa Ti čítať? Vypočuj si článok ako PODCAST:





Ako uspieť na Instagrame? 

Túto otázku mi nedávno položila jedna slečna a ja som sa zamyslela nad tým, kedy môj Instagram zaznamenal nejaký väčší úspech a či vôbec som kompetentná pre zostavenie nejakej odpovede, ktorá by mohla niekomu priniesť hodnotné informácie. Všeobecne sa medzi blogermi za úspech pokladá prekročenie hranice 10 tisíc sledovateľov, pretože dostaneš funkciu swipe-up a písmenko ,,k" do profilu. Vyšší level je legendárna modrá fajka, ktorá značí overený profil, no tá už nezávisí od počtu tvojich sledovateľov, ale od toho, či v online svete skutočne niečo znamenáš. Hovorí sa, že ak na Instagrame nevznikajú fejkové profily s tvojimi fotkami, nezískaš ju. Ťažko povedať, ja ju nemám, radiť nemôžem. Skôr by som vedela poradiť s tým, čo ale v Instagramovom svete nie je úplne žiadúce a je to vlastne tá najhoršia vec, ktorá sa vám v tomto online priestore môže stať - UNFOLLOW. Horší je už len hromadný unfollow, vtedy ale musíte ľudí niečím nárazovým naštvať.
Jedným z mojich podobných výrazných momentov bola nedeľa, ktorá ukončila hokejové majstrovstvá sveta na Slovensku a ja som sa rozhodla splniť si jeden zo snov na zozname, konkrétne číslo 64 - odfotiť sa s Alexandrom Ovečkinom. Za tých 24 hodín, kedy v mojich stories svietilo to video s mojou platonickou láskou, ma prestalo sledovať asi 200 ľudí. Ťažko povedať, či kvôli Ovečkinovi, alebo kvôli tomu, že Rusko rozbilo Česko v zápase o tretie miesto, veľa mojich sledovateľov je práve z Česka a moje sympatie voči ruskej hviezde si vzali akosi osobne.
Ďalší moment, ktorý ostal v mojej pamäti bol ten, kedy som zverejnila článok o mamičkách z Modrého koníka. Vtedy ma prestalo sledovať niečo cez 400 profilov - veľmi pravdepodobne mamičiek z tohto portálu. Veľa sledovateľov odišlo aj vtedy, keď som sa vyjadrila k prezidentským voľbám, našla si chlapa a tiež vtedy, keď som svojou účasťou podporila otvorenie jedného e-shopu, ktorého rozpočet na kampaň závidela nejedna marketingová agentúra a párty s kolotočom a cukrovou vatou všetci tí blogeri (z bodu 1), ktorí na akciu pozvaní neboli.
Ďalším významným #unfollow okamihom môjho Instagramu pravdepodobne bude deň, keď zverejním tento článok a ľudia sa v nasledujúcich bodoch a kategóriach, ktoré sa na Instagrame často vyskytujú, začnú nachádzať. No keď som prežila Modrého koníka, prežijem všetko.


1. #BloggerLife alebo nemýľme si POJMY a DOJMAMI.

Keď máš 600 sledovateľov, to že si do profilu napíšeš, že si influencer a pridáš mail, na ktorom čakáš ponuky na spolupráce, z teba influencera neurobí. Dokonca influencer nie si ani vtedy, keď si zo 65 tisíc sledovateľov 62 tisíc kúpiš z Afganistanu za 45 dolárov. Rovnako to, že sa fotiš na Instagram neznamená, že si bloger. A ani mama blogerkou sa nestaneš automaticky vtedy, keď otehotnieš, týždenne budeš pridávať upgrade zväčšujúceho sa tehotenského brucha, mesačne nový ultrazvuk, porodíš a denne budeš Instagram zásobovať novými fotkami svojho dieťaťa, plienok, krémikov a hovienok.
Keď používaš Instagram, si obyčajný používateľ Instagramu. Keď máš dieťa, si matka. Keď máš dieťa a súčasne používaš Instagram, si používateľ Instagramu s dieťaťom. Keď jediná vec, čo vieš a dokážeš predať svetu je fotiť si zadok a kozy, ktoré sleduje 20 tisíc ľudí nie si žiaden influencer - si používateľ Instagramu, ktorý si fotí zadok a kozy a sleduje ho 20 tisíc ľudí. 


2. #VeryHotSexy alebo čím viac si nahá, tým viac si populárna.

Jednoduchá priama úmera fungujúca v InstaSvete. Každý deň minimálne jedna fotka (polo)nahého zadku. Nezabúdaj na výstrihy, bez nich to nepôjde. Pridaj ešte múdro od Coelha, Shakespeara alebo Buddhu, prípadne časť nejakého zahraničného songu o zlomenom srdci a do profilu si pokojne môžeš hodiť hešteg #PublicFigure lebo tou si sa v tomto momente práve stala! Ťažko povedať, či tie myšlienky pod fotkami niekto z tvojich sledovateľov vrátane teba poberie, no keby aj nie, určite nezabudni na jedno - POĎAKOVAŤ! Za krásne komentáre typu ,,sexy" a ,,very hot", za ohníkových smajlíkov a srdiečka, no hlavne za NICH - milovaných sledovateľov, bez ktorých by si nič nedosiahla a nebola tam, kde si. A v žiadnom prípade nezabudni na hejterov. Musia vedieť, že si ich závisť skrytú v nenávisti dávno prekukla. 


3. #PerfectIsTheNewBlack alebo instantne dokonalé a super šťastné životy všade, kde sa pozrieš.

Lesklé vlasy, najkrajší biely úsmev, vždy dokonalo zladený outfit. Úsmev na perách 24/7 a to šťastie skryté za heštegom #happiness ti závidí každý. Ak máš priateľa, máte dokonalý vzťah a nikdy ste sa nepohádali. Ak si sama, si tak najšťastnejšia na svete a ani náhodou nikoho nehľadáš! Ak máš dieťa, nikdy neplače a ak sa práve nefotí, tak nerušene spí. Vstávaš ráno na jógu a 4x do týždňa makáš vo fitku. Zarábaš toľko, že dom s veľkou záhradou si si kúpila hneď po škole. Cestuješ po svete a užívaš si život plnými dúškami. Bali, Santorini, California. Je jedno, kde si, Aperol na fotke nesmie chýbať. Čo po tom, že ti to vlastne ani nechutí. Dni tráviš na kávičkách, avotoastoch, luxusných nákupoch s kamarátkami a nikto nevie, čím sa v skutočnosti živíš. Všetko je tak dokonalé, že si tým skoro oklamala samú seba. 
V skutočnosti bývaš v prenajatom byte, auto od rodičov, ktoré si dostala na osemnástku parkuješ pred bytovkou a nenápadne jazdíš električkou. Mesačne platíš 11,99 za študentské predplatné Photoshopu, aby si nemusela chodiť do toho fitka, ktoré tak nemáš rada. Občas si niekde niečo dáš nenápadne pichnúť, však to si aj tak nikto nevšimne. Doteraz splácaš dovolenku, ktorú si si darovala na Vianoce, no stálo to zato, content na Instagram máš na rok dopredu. Preložíš to ešte fotkami z dovolenky, ktorú ti zaplatili rodičia, nech ti ostatní závidia ešte viac. Netušíš o čom sú knihy, ktoré máš na fotkách, naposledy si prečítala prvé dejstvo z Hamleta na povinnom čítaní na strednej. Tú tašku z Michael Kors kabelky z outletu za 59,90 € si odfotila už z každého uhla a rovnako aj kvety, ktoré si kupuješ sama len kvôli fotkám. Fotíš sa pred luxusnými obchodmi, v ktorých si v živote nič nekúpila. Čo ale nakupuješ vo veľkom sú srdiečka na Instagrame, aby všetci videli nielen tvoj dokonalý život, no tiež jeho ocenenie v (arabskom) online svete. 
Ups. 


4. #LetákZLIDLu alebo liposukcia 1+1 partia s kódom ,,Anička".

Tvoj profil vyzerá ako nepodarený leták z Lidlu. S tým rozdielom, že u teba neexistuje niečo ako tématicky orientovaný týždeň. Ty spropaguješ každý deň to, čo ti práve domov donesie kuriér, bez ohľadu na to, o čo ide. Ktovie, kedy všetky tie dokonalé produkty testuješ, jedno je však isté - všetko funguje perfektne, ideálne sadne, nádherne vyzerá aj vonia a čo je najdôležitejšie - s tvojim kódom aj menej stojí!
Na tvojom profile nájdeme každý týždeň ten najlepší krém ideálny na každý typ pleti a celulitídy, proti vráskam aj striám. Sérum na vlasy, nechty, oči, pod oči aj na mihalnice. Riešenie máš aj pre tých nešťastníkov, ktorým by produkt NÁHODOU nesadol. Zľava na botox v tom najlepšom salóne a galvanickú žehličku, ktorá vyžehlí všetko od vlasov, vrások až po celulitídu.
Problém s postavou? Vyriešiš každý! Každý deň iná, no práve dnes najpopulárnejšia diéta s gumovými medvedíkmi / indickou vlákninou / keto jedlom v prášku, najúčinnejšie spaľovače tukov na trhu, detoxikačné čaje, tabletky aj kašičky a ten najkvalitnejší kolagén pre dokonalú hustú hrivu a nádherné nechty. Každý týždeň od inej značky. Nefunguje? Nevadí, aj na to máš riešenie. Zľava na lipsukciu 1+1 partia s kódom ,,Anička" a ako bonus k tomu odstránenie nadmerného potenia. Ak nefunguje bielenie zubov tým najlepším práškom a pastou s výťažkami z Mŕtveho mora, pre svojich sledovateľov máš súťaž o to najúčinnejšie bielenie a tiež súťaž o čističku vzduchu, nafukovacieho jednorožca, pravé norkové mihalnice a samozrejme, najnovší iPhone.


5. #FollowMeBackPleaseInstantly alebo koľko heštegov je príliš heštegov?

Úspech na Instagrame dosiahneš ľahko. Zabudni na známe - menej je viac, lebo v tomto prípade platí opak - čím viac, tým lepšie. Čím viac heštegov použiješ, tým väčšia šanca, že si ťa niekto všimne. Niekde. Možno. Nezabudni pridať lokalitu. Pre väčší dosah odporúčam Central Park, Coachellu alebo momentálne populárny Černobyľ. Skopíruj nasledujúce, pridaj ku fotke a čakaj. Na zázrak. 

#Follow #Followers #Following #FollowBack #FollowMe #FollowAlways #FollowBackTeam #PleaseFollow #Follow4Follow #TeamFollowBack #FollowForLike #FollowForFollowBack #TagForLikes #Look #Beautiful #ShoutOut #Instagram #Insta #InstaGood #PicOfTheDays #Like #LikeBack #BestOfTheDay #Instragamers #Smile #Fashion #InstaCool #Girl #Cute #Style #InstaDaily #Happy #Me #Love #Amazing #Wonderful #Fashion #Selfie #Happy #Happiness #Nature #Naturelover #Book #Booklover #Animal #AnimalLover #Art #ArtLover #Family #Couple ##Friends #Friendship #FriendshipGoals #LoveYou #LoveHim #LoveHer #LoveEveryone #InstaLove #InstaGood #InstaMood #Comment #Comment4Comment #C4C #Commenter #Comments #Commenting #Comments4Comments #CommentTeam #CommentBack #CommentBackTeam #CommentBelow #CommentAll #CommentAlways #PleaseComment  #Stylish #Nails #Hair #Beauty #Pretty #Swag #Pink #Girl #Girls #Eyes #Design #Model #Dress #Shoes #Heels #Styles #Outfit #Purse #Jewelry #Shopping #Glam


6. #ThisAccountIsPrivateNOW alebo otváracie hodiny na Instagramovom profile.

Zamkne profil, pridá fotku s heštegmi #SlovakGirl a #FollowMe, profil odomkne, zaplatí propagáciu, počká pár hodín až dní (asi kým získa dostatočný počet srdiečok), profil zamkne, reklamy vypne, heštegy zmaže. 
Musím povedať, že tento InstaDiv je pre mňa stále veľkou záhadou. Úplne rozumiem funkcii ,,private profile" v prípade, že človek nechce, aby sa na jeho fotky pozerali cudzí ľudia. Moja logika však trocha nepoberá to, keď si niekto opakovane zamyká a odomyká profil v priebehu niekoľkých hodín. 
S existenciou tejto záhady som sa stretla prvýkrát vtedy, keď mi napísala priateľka môjho kamaráta. Predtým, než som jej odpísala som si klikla na jej profil a popozerala som fotky. Ozvala sa znova o pár dní a ja som si na ňu klikla znova, no profil bol zamknutý. O pár hodín neskôr mi vyhodilo jej najnovšiu fotku vo feede ako ,,sponsored", tak som si na ňu klikla opäť a profil bol znova otvorený. Od tohto dňa som si ju pozrela ešte niekoľkokrát a raz mala profil zamknutý, inokedy otvorený. Ako potraviny na dedine - nejaké otváracie hodiny majú, no nikto nevie, aké presne.
Myslela som si, že to bude asi len nejaká osobná podivnosť nevyskytujúca sa u iných používateľov tejto sociálne siete, no mýlila som sa. Ona bola len prvá z veľkej množiny ďalších žien, ktoré to robia tiež. Nikto sa k tomu neprizná (rovnako, ako keď vám niekto OMYLOM zablokuje svoje stories), takže nad ich skutočným zámerom a funkciou otváracích hodín na Instagrame môžeme len polemizovať.


7. #NesledujemŤa alebo nie je nesledovať ako nesledovať.

Sú tri typy ľudí, ktorí ťa nesledujú na Instagrame.
Prvý typ sú tí, ktorí by si dali radšej odrezať obdive ruky a vŕtať do kolena, než by klikli na FOLLOW na tvojom účte. No každý deň si opakovane kliknú na tvoj profil, aby nezmeškali jedinú tvoju IG story.
Druhý typ sú tí z prvej skupiny, ktorých prestalo baviť denne si ťa vyhľadávať a sledovať ťa začali. No anonymne. Na tieto svoje online aktivity majú zriadené svoje špeciálne profily s menami: @a36bcd, @foresstik123, alebo @alenka123456. Sleduje: 23, sledovateľov: 6, príspevkov: 0.
Tretiu skupinu tvoria tí, ktorí ťa naozaj nesledujú. 


8. #InfluencerToBe alebo ako PRIRODZENE získať spolupráce so značkami?

Mohlo by sa zdať, že na Instagrame má spolupráce s firmami každý, kto má nad 300-400 sledovateľov. Sama som si to istú dobu myslela až do momentu, kým mi niekto nepovedal, že existuje veľa takých, ktorí sa len TVÁRIA, že spoluprácu majú. 
O dušu označujú značky, používajú kampaňové heštegy a tvária sa, že práve tento príspevok je sponzorovaný. Aj keď nie je, no mohol byť. A možno niekedy bude, lebo keď máš na profile reklamu niekto si a niečo znamenáš! A skôr či neskôr si to niekto dôležitý všimne. Možno.




9. #BrunchQueen alebo, aká je cena za InstaContent?

Nepijem kávu, ale dám si kapučíno, lebo fotogenická labuť. Neznášam avokádo, no avotoast je #IN a teda mi chutí. Arašidové maslo tiež nič moc, no natreté na tom krásnom banana breade môže byť. Radšej mám na raňajky vajíčka, no tie lievance s Nicaragua filtrom a Acai bowl sa budú do feedu hodiť viac. A čo nie je #InstaFriendly, to nejem. 
Viem veľmi dobre o čom hovorím. Žila som tri roky v Prahe a súčasťou som sa stala tiež. Viem úplne presne, kam na najviac fotogenické kapučíno, najkrajší AvoToust, pôsobivé Acai Bowl a najviac #foodporn Banana Bread bez lepku aj pridaného cukru.


10. #Cutestagram alebo čo dnes raňajkovala tvoja mačka?

Že má každý Youtuber na Instagrame aj profil svojho psa a že má tak priemerne o 50 tisíc sledovateľov viac ako ja, ma už neprekvapuje. No to, že v poslednej dobe zakladá instagramový profil svojmu domácemu miláčikovi a pár mesačným  deťom takmer každý, to už úplne nepoberám. Jeden človek sa to snažil predo mnou obhájiť tým, že aspoň nedáva fotky svojej mačky na svoj profil. Oceňujem, no neviem či by nebolo pre tento svet najlepšie nedávať tie fotky vôbec nikde. A to aj napriek tomu, že to je ,,také zlaté"!
Nedávno som u jednej slečny videla v stories otázku, kde chcela posunúť tento InstaFenomén na vyšší level. Svojich sledovateľov sa pýtala, či by mala svojmu nenarodenému dieťaťu urobiť Instagram. Že by tam zatiaľ dávala fotky ultrazvuku, výbavičky a neskôr svojho dieťatka. Odhlasované za jednoznačné áno. Keby som si mohla vybrať, neviem či by som sa do tohto sveta chcela znova narodiť. Aj keď dostať na 6.narodeniny IG profil s pár tisíc sledovateľmi nemusí byť zlé rodinné dedičstvo. 


11. #SelfieQueen alebo ako na zladený feed.

Každý deň nová selfie fotka. Väčšinou na rovnakom mieste. Mení sa len oblečenie. A motivačný citát pod fotkou. Keď si otvoríš tento profil, pozerá sa na teba 12 rovnakých tvári, s rovnakým výrazom, rovnakým úsmevom, rovnakým mejkapom, vyfotených z rovnakého uhla. Keď to posunieš dole, ďalších 12.
Výhodou všetkých rovnakých fotiek je, že každá s každou ladí a dokonalý feed je receptom na úspech na Instagrame. Vraj. 


12. #Nová alebo návod na to, ako donútiť ľudí komentovať tvoje príspevky.

O existencií týchto skupín som nemala vôbec poňatia, kým som sa členom jednej z nich nestala tiež. Potom som si to u rôznych blogerov začala všímať a to, že majú pod každou fotkou vždy 20 nadšených komentárov od rovnakých ľudí nemusí byť náhoda. 
Jedného pekného dňa mi prišlo upozornenie do DIRECTU, že som bola pridaná do skupiny, v ktorej ma čakala uvítacia správa s inštrukciami. Vraj sa musíme pekne navzájom podporovať a zvyšovať si dosahy. Prvým krokom bolo, že som mala začať sledovať všetkých členov tejto skupiny. Princíp bol, že pri každom zverejnení príspevku som o tomto kroku mala informovať všetkých členov skupiny slovom ,,NOVÁ", ktorí mi následne fotku olajkovali a okomentovali. Rovnako som mala lajkovať a komentovať tiež, bez ohľadu na to, či sa mi fotka páčila a či som k nej mala čo povedať. V najbližších dňoch to na mojom Instagrame ,,žilo". Pod každou fotkou som mala 15-20 komentárov a nebola som nádherná len ja, ale aj prostredie, póza, tenisky, šaty, priateľ, tráva aj slnko. Super. Opustiť skupinu. A to hneď. 


instagram ako funguje



Ak ste sa v žiadnej skupine nenašli, gratulujem. Dosiahli ste úspech na Instagrame!
Majte sa najkrajšie ako viete

Vaša







You Might Also Like

3 komentárov

KNIHA NEINSTANTNE KRÁSNA

KNIHA NEINSTANTNE KRÁSNA

Vypočuj si PODCAST