Kosoštvorec roka na štyri

19:35

Prešli už necelé dva mesiace odo dňa, kedy sa na Slovensku udeľovali ceny najlepším blogerom,  instagramerom a iným online tvorcom v súťaži Superbloger 2019. Zatiaľ som sa Vám nestihla ani pochváliť, že toto miesto sa stalo tretí rok po sebe najlepším lifestyle blogom na Slovensku. Ďakujem, že stále čítate! 
Odvtedy sa ale toho veľa stalo. Svet sa kompletne otočil hore nohami. Po masívnom predvolebnom kampaňovaní, ktoré na nás útočilo z každej strany, všetci čakali, kedy to konečne skončí a že sa všetko vráti do starých koľaji. Prípadne - že svet bude ešte lepší. No stal sa presný opak.


Nechce sa Vám čítať? Vypočujte si PODCAST :) 



PANDÉMIA. Toto slovo naše generácie poznajú len z katastrofických filmov. Ja, legenda. Nákaza. Smrtiaca epidémia alebo Invázia. Charakterizujú ho slová ako: globálny stav núdze, karanténa, zatvorené školy, obchody, ľudia bez práce, zákaz vychádzania, prázdne vyľudnené ulice, rúška (nominatív jednotného čísla - rúško, stredný rod, podľa vzoru mesto). A ako bonus internetoví odborníci na všetko. Tí sa objavia vždy, keď sa niečo deje. Majú najlepší prehľad o aktuálnej situácií u nás, vo svete, aj na iných planétach a odpovede na absolútne všetko. V priebehu roka dokážu svoju špecializáciu zmeniť niekoľkokrát. Poznáme ich všetci - hokejoví tréneri, politológovia, historici a po novom - epidemiológovia, chemici, fyzici a lekári. V lepšom prípade sa jedná o absolventov Školy života s pár stovkami priateľov na Facebooku, ktorí až toľko vody nenamútia. V tom horšom ide o internetové STARS so stovkami tisíc sledovateľov, ktoré keď niečo do sveta vypustia, má to dosah. A nie malý.
Kým na jednej strane sú tí, ktorí idú naozaj príkladom a desiatky ľudí natlačených na sebe v rade na lanovku v Jasnej dávajú ľuďom ako zlý príklad toho, že karanténa nie sú prázdniny, tí druhí v tom (alebo inom) rade čakajú a na Instagrame sa chvália krásnym počasím, čerstvým snehom a nastajlovanými fotečkami z vyľudneného svahu (a tak lacnou lyžovačkou v Taliansku). Kým jedni inšpirujú svojich sledovateľov tým, ako sa zabaviť doma a zdieľajú ,,home workouty" a vymýšľajú najrôznejšie aktivity, tí druhí sa sťažujú na zatvorené gymy, posilňovne, zrušené tréningy a veselo sa promenádujú po uliciach. Kým jedni radia iným vyhýbať sa miestam so zvýšenou koncentráciou ľudí a vyslovene nakupovať len vtedy, keď to je nutné, tí druhí stoja v rade v Kauflande a na Instagrame sa nezabudnú pochváliť svojim sledovateľom s preplneným košíkom a komentárom s vyrehotanými smajlíkmi, že majú na rok nakúpené.
Krízové situácie vždy ukážu prvú povahu človeka a oddelia zrno od pliev. Ukážu nám, kto je fakt osobnosť a kto sebecký jednobunkovec, mysliaci len na seba. Ktorý influencer svoj vplyv využíva na robenie dobra a ktorý len na zisk. Oddelia od seba tých, ktorí pomáhajú naozaj a nezištne a tých, ktorí to robia preto, lebo titulka na Shitkách prípadne inom intelektuálnom webe by im mohla priniesť nejaké PR body do ich celebritného InstaŽivota. A aktuálny krízový stav poskytuje nespočetne príležitostí na ukázanie skutočného charakteru človeka.


Držte si rúška, nasledujúce záležitosti už len veľmi ťažko niekto prekoná:


1. PODNIKATEĽKA ROKA

Kým všetci šijú rúška a rozdávajú ich tam, kde sú naozaj potrebné, na úplne opačnej strane sa nachádzajú tí, ktorí pomáhajú tiež, no len tým, ktorí sú ochotní ,,za svoje zdravie" zaplatiť pekne premrštené sumy. Jednou kategóriou sú tí, ktorí boli v ,,správnom čase na správnom mieste" a vykúpili všetky antibakteriálne a dezinfekčné gély a mydlá a teraz ich so 600% prirážkou predávajú na Bazoši. Druhá skupinka to má ale podchytené lepšie. Na Instagrame totiž platí jedna zaujímavá nepriama úmera. Čím nižšie intelektuálne schopnosti vykazuješ a čím menej toho vieš, tým viac ľudí ťa sleduje. Veľmi pravdepodobne sú na tom inteligenčne tak ako Ty. To Ti ale poskytuje príležitosť. Ak Ti to ale samozrejme dôjde a charakter Ti to dovolí.
Pseudocelebrity, ktoré postavili ,,kariéru" na tom, že zo seba urobili úplného idiota vo Farme, Hoteli Paradise, prípadne inej show na podobnej intelektuálnej úrovni využili situáciu, nakúpili látky s aktívnym striebrom (údajne) za 4000€ za kilo, obetovali sa pre dobro ľudstva a rúška šijú dňom i nocou. Ťažko povedať, čo všetko v tých 4000€ je, no podľa mojich výpočtov by sme mali kilo striebra za 400 a gram plutónia k tomu. Keby to náhodou nevyšlo.
Predaj rúšok ako prvá oznámila slovenská ,,šestotisícová" kráľovná iPhone súťaží. Najprv zverejnila fotku, ktorou informovala svoje publikom o tomto hrdinskom čine. Vypálilo to ale asi trocha inak ako čakala, pretože sa na ňu spustia vlna kritiky kvôli fakt prestrelenej cene. Záchrana v podobe dodatočného pridania magickej vetičky do popisu ,,ale môj zisk ide na onkologických pacientov" už situácii nepomohla a iPhone kráľovná hrdinsky príspevok stiahla. Dôvodom bolo, ,,že ľudia nečítajú popisy a vôbec nerozumejú tomu, že ona chce pomôcť". O pár dní spustila predaj rúšok, ktorých cena bola nakoniec o polovicu nižšia a v čase najprísnejšej karantény a prísneho zákazu návštev sa s krabicou rúšok vybrala na detskú onkológiu. Ignorujúc zákaz vstupu aj riziko ohrozenia najrizikovejších onkologických pacientov sa do budovy dostala vchodom pre zamestnancov a to aj napriek zákazu prítomnej sestry. Týmto počinom si vyslúžila nie len článok v Shitkách, ale tiež oznam na oficiálnom FB profile ústavu s podtitulom ,,robiť si pozitívne PR na deťoch s onkologickým ochorením je za čiarou." Nuž, myslím že toto si zaslúži o osemnástej jeden balkónový potlesk aj pre našu instagramovú kráľovnú.
Pár dní po prvom oznámení výroby rúšok sa k našej slovenskej hviezdičke pridala aj jej česká kamarátka a kolegynka z rovnakej reality show, ktorá už ale mala trocha navrch. Nie len vďaka jej preslávenému plavkovému podnikaniu, no pár dní predtým tiež spustila predaj antibakteriálnych gélov s utajeným zložením, ktoré si CHCELA dovážať až z ďalekého Maroka. Cena jej gélov je viac ako desaťnásobne vyššia než cena štandardných gélov, no ako sama tvrdí - taký je trh. A navyše - cena zahŕňa DPH, ktorú ona musí odvádzať štátu, ale tak ďaleko ľudia našej úrovne asi nezašli, aby toto pochopili.
Keď si ale všetci mysleli, že dosiahla vrchol zarábania na ľudskom strachu a že latku nemorálneho hyenizmu už ani nejde preliezť, ona to opäť dokázala. Nadšene vo svojich stories oznámila, že zlepšeniu situácie v republike pomôže nie len dezinfekciami, ale tiež rúškami, ktoré stáli (na niekoho prekvapenie?) ešte viac než vyššie spomínané gély. V STOVKÁCH Instastories (pred pustením ktorých si do mikrovlnky hádžem maslový popcorn) poprela všetky lekárske tvrdenia, že doma ušité bavlnené rúško pomôže, pretože neobsahuje potrebné ,,náležitosti" ako jej rúška a každý deň znova a znova opakuje, že ľudia, ktorí si myslia, že ich ochráni niečo iné, ako jej strieborné rúško sú hlupáci, ktorých mozgová kapacita nestačí na pochopenie aktuálnej situácie. Vyhlasuje, že jej rúška majú 100% účinnosť pred vírusmi a teda nech ste sa doteraz chránili čímkoľvek, úroveň jej rúšok ste nedosiahli. Používa slová, ktoré rovnako ako jej nehovoria nič ani jej sledovateľom, no znejú cool a to majú ľudia radi. Napríklad - nanočastice, aktívne striebro, či globálna ekonomika a vzhľadom na 45 tisíc objednávok za 2 dni jej to ľudia naozaj žerú. Problémom ale je, že jej rúška sa nesmú žehliť a prať len pri 40 stupňoch, čo znamená že nie je možné ich dezinfikovať a teda z ,,niečoho lepšieho ako respirátora FFP3 odporúčaného lekármi, odborníkmi a vládou" je len jednorázová predražená blbosť. Ale pozor! S visačkou s jej cteným menom. A ako bonus - sa praním strieborné vlákna množia a čím viac ich budete prať, tým viac ich bude. AHA. Škoda, že sa nám nepokúsila vysvetliť tento technologický proces množenia striebra aj po fyzikálnej stránke. Pravdepodobne ale usúdila, že na to intelektuálne stačiť nebudeme. Na čo ale ako správna InstaPseudoCelebrita nezabudla bol sľub, že stovky prvých rúšok poputujú do nemocníc lekárom v prvej línií, len to sa vzhľadom na počet platených objednávok akosi nestihlo.
Už po prvých dňoch prišiel problém a zistilo sa, že dezinfekcie ešte úplne nemá v Českej republike a možno sa tam ani nedostanú, keďže sa zatvárajú hranice a Maroko zastavuje vývoz tovaru z krajiny. Druhý problém na seba nenechal dlho čakať a ten bol ešte zaujímavejší. Síce mala pani podnikateľka takmer 50 tisíc objednávok na rúška, svojim sledovateľom a zákazníkom zabudla oznámiť, že rúška ešte tak celkom nie sú naskladnené a len teraz sa začínajú šiť. Každý deň sa niekoľkokrát posťažuje, že nestíhajú, že spí len niekoľko hodín a že ona a dámy, ktoré deň/noc šijú rúška aby zachránili celú republiku, sa obetovali pre naše dobro. Počúvať tieto príbehy je deň čo deň výživnejšie a ja sa neviem dočkať toho, kedy niečo nové pridá. A ako jeden pán napísal - ,,keby vedel, čo ho v tých stories čaká, radšej by si uši prepichol ihlicami na pletenie a snažil sa naladiť na jehovistický koncert. Čisté inferno."
Takže keď si to zhrnieme - Ak si myslíte, že Vás ochráni obyčajné rúško ušité doma, ste idioti. Rovnako ste idioti aj vtedy, keď si neuvedomujete vážnosť tejto situácie a nerozumiete tomu, že jedine magické aktívne striebro, ktoré je 100% ochranou pre vírusmi na opakované použitie bez možnosti a potreby dezinfekcie, Vás ochráni dostatočne! Úplne najväčší idioti ste vtedy, keď si vôbec neuvedomujete, čo pre Vás táto dáma robí a ako sa pre dobro iných OBETOVALA. Hanbite sa!
To, že si niekto predáva plavočky a kadejaké iné handry s pochybným pôvodom a ešte pochybnejšou kvalitou a ľudia mu to kupujú je len jeho šikovnosť a ich blbosť. Nech. Ale to, že popiera tvrdenie lekárov, chemikov, vlády a skutočných odborníkov, zavádza a klame ľudí na úkor ich ZDRAVIA s vidinou svojho ZISKU, to je hnus najhrubšieho zrna. Na účte jej ale za 3 dni cinklo okolo 20 miliónov českých korún a to za to stojí, či nie?
V hlasovaní na Instagrame ste rozhodli. Podnikateľkou roka je jednoznačne a zaslúžene česká pseudocelebrita, predajkyňa plaviek so základným vzdelaním z ktorej sa v priebehu týždňa stal atestovaný virológ, odborník na epidemológiu a materiálový chemik. Bez toho aby mala na sklade čo i len jedno rúško alebo jeden antibakteriálny gél zarobila niekoľko miliónov a to si tento titul právom zaslúži. Gratulujem. Najvyšší čas vykašlať sa na kšeft s predraženými plavkami a poslať životopis do NASA. Tam sa odborníci na materiály vždy zídu. Len odporúčam, do životopisu natajnáša dopísať aj nejakú strednú školu. Mohlo by sa to hodiť. Ako sa to v tom filme hovorilo? Velebnosti, jdu blejt?


2. SPOLUPRÁCA ROKA

Instagram sa stal miestom, ktoré sa pre mnohých ľudí stalo zdrojom zárobku. Nebudem sa tváriť, že by to pre mňa neplatilo. Rôzne spolupráce sa na nás sypú z každej strany. Dokonalé produkty, overené značky, zľavové kódy. Ale o týchto (a iných skupinkách ľudí na Instagrame) som už písala v článku Ako (NE)uspieť na Instagrame?
Bolo len otázkou času, kedy nejaký InstaLiečiteľ prepojí aktuálnu situáciu s honorovanou propagáciou nejakého produktu na prevenciu, či nedajbože liečbu koronavírusu. Naša najväčšia slovenská influencerka sa nenechala zahanbiť a príležitosť chytila za pačesy. Svojmu závideniahodnému 1,5 miliónovému publiku predhodila informáciu, o tom, že voda, ktorú ona pije a propaguje je nie len že alkalická, ionizovaná s vhodným pH, ale proti nej ,,nemajú nejaké vírusy žiadnu šancu". Ťažko povedať, či táto informácia išla z jej hlavy, alebo z marketingového oddelenia nemenovanej vody, jedno je isté - o tejto zázračnej vode sa dozvedeli stovky tisíc ľudí a ona za túto reklamu zhrabla nemalé prachy. A to je predsa to, o čo ide, nie? Tak snáď nikto tento bullshit nevzal ako skutočnú radu v pandémií.


3. RADA ROKA

Pri radách v pandémií a karanténe ešte ostaneme. Za vyššie menovanými nezaostáva ani ďalšia česká Instahviezda. Tá síce nevzišla zo žiadnej reality show, no jednu si sama založila. Na svojom účte poskytla svojim 100 tisíc sledovateľom niekoľko rád, ako úspešne prežiť obdobie karantény. Okrem upratania domácnosti, detoxu šatníka, domácich beauty procedúr a vytriedenia plochy na PC bolo jednou z rád - sexovať. V prípade, že nemáte s kým, mala radu aj pre Vás. Oživte svoj Tinder účet a hor sa na lov. Dobrá rada nad zlato, všakže. Alebo aktuálnejšie - nad rúško. Na to radšej pri tom budúcom TinderSexRande radšej nezabudnite. 


4. INFLUENCERKA ROKA

Byť influencerkou roka v týchto časoch, to si musíte zaslúžiť. Nebude Vám stačiť, keď budete ľudí vyzývať, aby ostali doma a nosili rúška. Nestačí postovať recepty, ktoré počas karantény doma skúšate, ani ukazovať najrôznejšie tipy a triky na zabavenie detí. Nestanete sa ňou ani vtedy, keď budete prezdieľavať profily malých podnikateľov, ktorým korona kríza spôsobuje nemalé problémy.
Skúste sa ale odfotiť polonahá na balkóne počas karantény, vo vírusom napadnutej krajine. Presvitajúci biely crop top bez podprsenky, nohavičky a nezabudnite na respirátor. Ideálne ten s najväčšou ochranou, nech všetci vidia, že Vy sa skutočne chcete chrániť. Počas fotenia hoďte pár sexy pózičiek, ideálne nech vidieť, ako sa rukami bezpečne dotýkate tváre. Pod fotku hoďte pár viet o tom že sa nie je čoho báť a nezabudnite odpoveď na komentáre. Ohraďte sa voči tým, ktorý vás nazvú korunovaným kosoštvorcom, poprite všetky prípady nákazy, ktoré Vaša dovolenková destinácia momentálne zaznamenala a hlavne - nezabudnite zareagovať aj na to, prečo sa vlastne dotýkate tváre. Ste predsa doma v čistom a tu Vám nič nehrozí! Ale čo ten respirátor? Ten si radšej nechajte, v suteréne influencerského sveta kde ste sa práve ocitli, by sa ešte mohol hodiť. Ako napísala stránka, ktorá je takou influencerskou tabuľou hanby: ,,Na sexy photoshoot je príležitosť vždy. Aj keby mŕtvi čínania z neba padali." A nemôžem nesúhlasiť. 


5. MARKETÉR ROKA

Ďalšiu kategóriu bezkonkurenčne vyhráva najscestovanejší Slovák - DOKTOR FAILNER. Po prvých potvrdených prípadoch nákazy novým vírusom na Slovensku si sadol pred kameru a elite národa poradil to, čo politici svojim chudobným voličom nemôžu - ujsť pred vírusom na juh, lebo na Slovensku bude v marci zle a umrie veľa ľudí. Teraz je totiž ten najideálnejší čas vybrať si na ich stránke zájazd a zažiť najlepšiu dovolenku. Nový vírus totiž nemá rád presne to, čo elita miluje - teplo. A on ako doktor veľmi dobre vie, o čom hovorí, za jeho 30 ročnú kariéru zažil aj horšie vírusy ako korona a v dobe eboly zorganizoval zájazd do najpostihnutjeiších miest a nikto sa nenakazil. Jeho slávne video preletelo internety a ešte predtým, než ho pán doktor stihol stiahnuť, ho videli desiatky tisíc a DOKONCA - aj neelitných Slovákov. Na nelichotivé komentáre sme nemuseli dlho čakať a na ďalší deň už na YouTube kanál cestovky pristálo video druhé. Reakčné. Vysvetlenie toho prvého, ak náhodou niekto nepochopil. Všetci pochopili. Bohužiaľ. Po týždni a pol aj on. No už bolo celkom neskoro.


6. ENGAGEMENT ROKA

Zatvorené školy, obchody, letiská. Uzavreté hranice. Núdzový stav v celej krajine. Pozeráš Instagram,  a zrazu na Teba vyskočí fotka známej tváre na svahu v Taliansku, ktoré krízový stav hlási už niekoľko dní s popisom, aké boli dnes svahy v Taliansku vyľudnené a zaliate slnkom, prázdne lanovky. Vskutku ideálny čas na dokonalú lyžovačku. Prvá vec, čo Ti napadne je, či to nie je stará fotka. Niekto sa to ale hneď v prvom komente opýtal a otázka má takmer 300 lajkov, čo značí, že si nebola prvá, komu to napadlo. Odpoveď ,,dnešná s výkričníkom" Ťa na chvíľku zarazí. Chceš jej niečo napísať, no po vzhliadnutí komentárov zisťuješ, že to už zjavne urobili mnohí pred Tebou. Čítaš komentáre ďalej. ,,Keby som prišla do Jasnej a uvidela situáciu tam, hneď by som sa otočila, no v Alpách som využila prázdne svahy bez ľudí. To je z mojej strany zodpovedné."
Mať 7 tisíc sledovateľov a pod fotkou 500 komentárov je slušné. Engagement rate, ktorý by nejedna InstaCelebrita závidela. Egoistka 75x, nezodpovedný jedinec 83x, absolútny sebec 10x, rozdrapenosť, ktorá nepozná hraníc 7x, vzduchoprázdno v hlave 5x, jednobunkovec 22x, slepačí mozog 5x, hlava neslúži len na prilbu 19x, čistý debilizmus 12x, tupota 2.0 8x, mimóza 8x, hanebné správanie, 37x, hlúpučká 27x, baran 9x, národ debilov 50x, nonsens 27x, brain damage 21x, IQ tykve 20x.






No keď tak pozerám vyššie, na to, aby som sa stala veľkou influencerskou instagramovou hviezdou sa ešte mám čo učiť. Popracujem na tom a možno budem kosoštvorcom na štyri o rok práve ja. Ktovie :) 

Majte sa najkrajšie, ako viete
Vaša




You Might Also Like

0 komentárov

KNIHA NEINSTANTNE KRÁSNA

Vypočuj si PODCAST